Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

Nagyon egyszerű süti, de legyen nagy tepsink!

Kefires-gyümölcsös összekeverős süti.

2016. március 05. - Márpedigfőzök

img_6155.JPG

Nem tudom megszokni, hogy kefir és nem kefír, de ez legyen az én bajom. Nagyon gyors süti, mindent összekeverünk, betesszük a sütőbe 180 fokra, és kész. Elvileg.

Hozzávalók:

 

4 tojás

200gr cukor

400gr finomliszt

1 csomag sütőpor

2dl olívaolaj

3,5dl kefir

végül gyümölcs, 10dkg, jelen esetben málna, de szerintem bármilyen bogyós jó 

A fenti sorrendben keverjük össze a hozzávalókat, illetve a lisztbe előzetesen belekeverhetjük a sütőport. Azt mondják az okosok (meg akik már tudnak normális sütit sütni). Én habverőfejjel csináltam.

Itt tartok az olívaolajnál:

img_6132.JPG

Azt hittem, soha nem vegyül el az olívaolaj, de csak sikerült neki:

img_6135.JPG

Végül beleöntöttem a kefirt. A nagy dobozos majdnem 4dl, beleöntöttem mindet, és bevallom, a lisztből is egy picit többet sikerült:

img_6139.JPG

Azt írja a recept, hogy 26 centis kivajazott+lisztezett tepsibe tegyük, avagy tortaformába. 

Mivel nekem van egy éppen ekkora szilikon tortaformám, azt nem kenegettem, csak beleöntöttem a tésztát:

img_6142.JPG

Majdnem színültig lett. Ezt a hibát többet nem követem el. Legalább 30 centis formába kellett volna önteni... De ezt ekkor még nem tudtam. 

Rászórtam a fagyasztott málnát, nem mértem, csak ahogy sikerült:

img_6155.JPG

Majdan egy kanállal belenyomkodtam őket (tiszta élvezet):

img_6158.JPG

És betettem a 180 fokos sütőbe. Légkeverés nélkül, valószínűleg ez is hiba volt. Elvileg 30-35 percig kellene sütni, majd tűvel szurkálni.

Hát én sütöttem. Szurkáltam. Sütöttem. Szurkáltam...

Majd az ötvenedik percben kivettem, mert féltem, hogy szénné ég.

img_6162.JPG

Szépen kinőtt a formából. 

img_6163.JPG

Bizony. Ez mind a süti. Ha ráállnánk, elérnénk a felhőket.

Képtelen voltam kivárni, hogy kihűljön, úgyhogy nagy sziszegések közepette lefejtettem róla a kb. 100 fokos formát. Nem ragadt bele, de egy darabot sikerült lemorzsolnom róla. Az eszköz (lásd: lapátka) sem volt megfelelő ahhoz, hogy segítsen kivenni a formából.

img_6166.JPG

Azután elvágtam... És itt kezdtem káromkodni.

A belseje FOLYIK.

img_6167.JPG

Az ott középen, na az totál nyers maradt.

Íme, egy szelet a széléről:

img_6168.JPG

Javára szóljon, hogy a nem nyers részeit azonnal megettük. Mindet. Cukros, finomlisztes, ...és nagyon finom.

Szóval, hogy ti ne járjatok így:

Minimum 26, de inkább 30 centis tepsi/forma szükséges.

A légkeverést ne felejtsétek el beállítani, ha van rá opció.

SOKKAL, de sokkal több gyümölcsöt tegyetek bele. Rengeteget. Mert ahol a málna van benne, ott lett a legfinomabb. A tészta édes, a málna savanykás - maga a tökély. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr268447302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KitKati 2016.03.07. 12:10:10

Akkor ennyit a diétáról :)
Azzal hogy fagyott volt a málna nem volt gond? Vagy jobban egyben marad így?

Márpedigfőzök 2016.03.07. 12:50:49

Nem láttam hátrányát. :)
A tészta egy kicsit, hogy mondjam, tömős, szóval jól egyben van, nem morzsálódós fajta, nyersen is sűrű. Így szerintem a gyümölcs is a helyén marad. Jó sokat tegyél bele ;)

Emulgeator 2016.03.08. 18:10:48

Én maradnék ennél a formánál, de feleennyi alapanyagot használnék, vagy kétharmadát. Ez nagyon sok. De ha nyolctagú a család, akkor bármennyi elfogy.
Ha ilyen sütit csinálsz, akkor a tésztaforma legfeljebb feléig érjen fel a massza, különben nem fog átsülni. Aztán érdemes még csökkenteni az olíva vagy a kefír mennyiségét, illetve olvasztott vajat is lehet használni.
Pont nem jó a légkeveréses sütés, mert akkor a teteje még jobban megég, kiszárad. És inkább süsd 140-160 fokon 50 percet, mint 180 fokon 30-at.

nyikk 2016.03.08. 20:55:48

A hőmérséklet is magas, 150fok elég légkeveréses sütőben, előmelegítve...

Márpedigfőzök 2016.03.08. 21:24:48

@Emulgeator: Köszönöm a hasznos hozzászólást! Mi négyen vagyunk, plusz olyan két főnyi adagot adtam ajándékba. A közepét meg kivágtam, az is még 2 főnek elég lett volna valóban.

Márpedigfőzök 2016.03.08. 21:25:45

@nyikk: Köszönöm a hasznos tanácsot! :)

mézescsók 2016.03.09. 15:21:09

Én ennek a sütinek egy nem méricskélős változatát ismerem.
A kefíres pohárral mérünk mindent, és a keverésnél nem variálunk ennyit.
Tálba beleönteni a kefírt, aztán ugyanazzal (vagy akkora) kefíres pohárral megy bele: két pohár cukor, három pohár liszt, egy pohár olaj, majd hozzá egy cs. sütőpor, 3 db tojás - mindegy, milyen sorrendben. Símára keverni, kikent tepsibe önteni, rászórni a gyümölcsöt. Ha a gyümölcs levesesebb, akkor a közepe is lágyabb marad. Ha olyan gyümölcsöt keversz bele, amit frissen mostál és még csepeg, akkor is.
Előmelegített sütő, 150 fok. Hagyományos gáz- vagy villanytűzhely esetében: előmelegítés, kb. 40 perc sütés.
süti beállítások módosítása