Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

Habostorta

Habkarika, korong alakban, csokiöntettel. Ha vasalunk, például.

2016. április 27. - Márpedigfőzök

Hát erre nagyon kíváncsi voltam, mivel még soha nem csináltam habkarikát. Azt a borzalmat, amit régen a Karácsonyfára tettünk. Vagy még ma is, de én már ránézni sem bírok.

Viszont kíváncsi voltam, ez-e a receptje. Éssss igen. :)

img_7483.JPG

Nagyon kevés vele a munka, de akkor álljunk neki, ha van mit csinálnunk otthon. Ugyanis 2 órán át kell sütni. 

2 tojásfehérjét egy csipet sóval kezdjünk el felverni. "Mikor már kicsit habos", tegyünk hozzá apránként 7dkg cukor és 7dkg porcukor keverékét. 

Szerintem, ez már egy kicsit habos:

img_7456.JPG

Nem tudom, mit jelent az apránként, úgyhogy ezt választottam apránkéntnak:

img_7457.JPG

Majdan, írja a recept, verjük legalább öt percig, míg fényes nem lesz. Nos, mire beleadagoltam a cukrot, eltelt 15 perc. Olyan fényes lett... na jó, ezt nem írom ide Salamonról. :)

img_7461.JPG

És egybe is állt. Ez itt nem mozgókép, hanem valóban nem csöppen le.

A következő lépés, hogy sütőpapírra "készítsünk 18cm átmérőjű, fél centi vastag korongokat". Hahaha.

img_7465.JPG

A 18 centi, az pont az, amiből nem fér el 4 egy nagytepsire. Úgyhogy két tepsi kell.

img_7464.JPG

Azzal a lapos fakanállal kenegettem a papírra. Amúgy, így utólag, bőven elég lett volna egy tepsi. Maximum vastagabbak lettek volna, mint fél centi... A pohár azért van ott, hogy a sütőpapír nyugton maradjon, amíg kenem.

Végül betesszük a sütőbe 110 fokra, légkeverésre, 2 órára. Ha nincs légkeverésünk, hagyjuk nyitva a sütőajtót 2 centire, javasolják az okosok.

Úgy félidőben melegítsünk össze 150gr étcsokit 1,5 dl tejszínnel. Én 2dl-be tettem 60gr étcsokit, meg egy nagy csokinyúl felét. Ezeket találtam a szekrényben.

img_7467.JPG

Nem lett túl szép.

img_7468.JPG

Azt írják, ha kihűlt, verjük fel. Hát, én ezt verhettem. A nagykonyhagép is verhette. Akár egy bokszbajnok is verhette volna, ebből nem lett hab. Pedig véletlenül vagy 30%-os volt a tejszín.

img_7473.JPG

Végül a 2 óra elteltével, kivettem a korongokat. Könnyű velük bánni, nem törnek (még), nem ragad rájuk a sütőpapír.

img_7471.JPG

Most pedig össze kéne ragasztanom őket a csokis tejszínnel - hát azzal ugyan nem, mert folyik, és meg kéne szórnom pirított mogyoróval - ami nincs itthon.

img_7474.JPG

Azért egymásra pakoltam őket, és le is öntöttem.

img_7476.JPG

Íme, a végeredmény:

img_7478.JPG

Gyönyörű, gusztusos, és az étcsoki remekül megy a baziédes habkoronghoz.

Az nagy baja, hogy nem lett a tejszínből hab. Úgy, véleményem szerint, még jobb lenne.

És TÖRIK. Megpróbáltam elvágni, nem-nem: hasad. Úgyhogy ötleteket várok, hogy kéne megenni...

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr988667534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása