Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

Ez nem kaja (de én addig eszem, amíg van)

Grízes tészta.

2016. március 05. - Márpedigfőzök

img_5843.JPG

A páromnak ez "nem étel". Ez valami "édességféle".

A gyerekek meg én viszont imádjuk, és csak két összetevő kell hozzá: tészta meg búzadara. Na jó, még egy kis lekvár, esetleg porcukor nem árt. De én magában is megeszem. Addig eszem, amíg fér. Aztán még egy keveset.

Először, feltesszük forrni a vizet. Tegyünk bele sót és olajat.

img_5829.JPG

Utána, bontsuk ki a tésztát. Bármilyen megfelel, nekem a fodros nagykocka jön be hozzá a legjobban. (Nekem minden kajához a fodros nagykocka jön be.) 

Így NE bontsuk ki a tésztát:

img_5832.JPG

Erre az van írva, hogy 7-9 perc. Áldom a tésztagyártókat, hogy ráírják.

img_5834.JPG

Így hát pontosan 8 percig főzöm, és meg is főtt ennyi idő alatt.

Először habzik, aztán fődögél.

img_5833.JPG

img_5835.JPG

Közben tegyünk fel egy laposabb lábosban kb 2dl búzadarát némi zsiradékon "pirulni". 2 főre. Én úgy mondanám, kb egy centi vastagon a kb 25 centis lábos aljába terítsük el. (A tészta mennyiségéről: két maréknyit szoktam tenni/fő. Jelen esetben még egy kicsit, mert ezt MINDET meg fogom enni, ami marad...)

img_5830.JPG

Látjátok azokat a sötétebb kis szemeket? Na azok odaégtek. Villámgyorsan zárjuk el, mert a következő másodpercben feketék lesznek és ehetetlenek.

Öntsünk rá kb 2dl FORRÓ vizet. Nagyon sokáig nem tudtam igazán jól megcsinálni a grízestésztát (sem...), azután a nagymamám elárulta, hogy FORRÓN öntjük rá a vizet. És figyelmeztetett, hogy VIGYÁZZAK, felcsap a gőz.

Elkeverjük, ne tocsogjon a vízben, de azért érjen el lehetőleg mindenhova. Így néz most ki:

img_5831.JPG

Fedjük le, és hagyjuk békén. Neki is kell a pihenés.

A tészta közben tuti, hogy megfőtt, leszűrjük. Itt a kedvenc eszközöm:

img_5836.JPG

Egy áldás ez a szűrő. Nagy, könnyű elmosni, de a lyukak kicsik rajta. És ha a gyerek nekiáll a földhöz verni, azt is túléli, és csodás hangja is van.

A tésztát tegyük a búzadarába, és keverjük össze.

img_5840.JPG

Keverjük még, mert nagy darabokban van a búzadara (ismétlem, én ÍGY IS megeszem... mindet...):

img_5841.JPG

ÉS kész. Kiszedjük tányérra, teszünk rá lekvárt... 

img_5842.JPG

Illetve porcukrot, lásd első kép. Jó étvágyat! :) 

Egyéb: ha a tészta nagyon gyorsan megfő, hagyjuk a búzadarát még 10 percig állni. Akkor biztosan nem marad kemény. 

Nagymamám azt is mondta, annak idején a férfiak sósan ették. Lehet, ezt kellene kipróbálnom. És akkor már végre étel lenne szegényből... :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr568447012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MagasMacska 2016.03.11. 14:10:17

Nálam mindkét megoldás fut. Sósan eszem ételnek, édesen desszertnek. Aztán még egy kicsit, csak úgy, torkoskodásnak.

szsuzsanna 2016.04.24. 09:37:25

-Bocs., egy még egyszerűbb, hasonló jellegű tészta, -(én, a "boglyas metéltet" jobban szeretem, az ilyesmikhez)
-Na, szóval: olajon prézlit pirítunk, (ahogy a "karfiolosodnál" írtad), és ebbe keverjük bele a kifőtt tésztát, -rá porcukor, vagy lekvár...-többek szerint, a "kisdrágák" is imádják: 2-től 22 évesig is...

Márpedigfőzök 2016.04.24. 22:17:30

@szsuzsanna: jól hangzik, kipróbálom :) köszönöm :)
süti beállítások módosítása