Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

My name is lepény. Tejbegrízes lepény.

2016. március 24. - Márpedigfőzök

Előre szólok, lekvárral jobb. Méghozzá savanykással. 

img_6648.JPG

Ennél több lekvárral, mint ami a képen látszik.

Nade, kezdjünk bele. Legalább ti, mert nekem nem sok kedvem volt. De javára szóljon, hogy egyszerű, olcsó, és laktató. És bazi sok lesz belőle, a kevés összetevő ellenére, már a második szomszédnak is adtam, és még mindig van.

Íme a recept:

0,5 kg liszt

egy egész élesztő + 2dl tej + egy teáskanál cukor

1 tk só

5 evőkanál cukor

125 gr vaj 

még 1 dl tej

opcionálisan lekvár, avagy dzsem

A tejbegrízhez: 1/2l tej, 2 evőkanál cukor, búzadara kb. 1dl, hígra kell csinálni

A tetejére: egy nagy tejföl + egy tojás + 2ek cukor.

Most már rettentő bonyolultnak hangzik, én a harmadik osztásnál ("a tetejére") keresnék egy másik receptet. 

Szóval, felfuttatjuk az élesztőt: a 2dl langyos és cukros tejbe belemorzsoljuk (magyarán, törve beledobáljuk) az élesztőt. Még a blog története során nem (és amúgy sem nagyon) sikerült ilyen frankón felfuttatnom:

img_6635.JPG

A dagasztófejjel kevertettem össze a többi hozzávalót, és beletettem az élesztőt is, de bevallom, nem igazán sikerült összegyúrnia:

img_6637.JPG

Itt még egy evőkanálnyi lisztet rászórtam, akkor se'. Úgyhogy nagy örömömre, lehetett kézzel gyúrni. Bosszantó recept ez. 

Lisztezett deszkán próbáljunk belőle golyót kreálni:

img_5641.JPG

Ezen a ponton úgy éreztem, az életben nem lesz normális golyó. Kicsit halálcsillagos lett, azzal a benyomódással. Kapcsoljuk be a zenét, és gyúrjuk tovább... Mert ilyennek kell lennie a drágának:

img_5642.JPG

Majdan kiliszteztem a legnagyobb tepsit, és kinyújtva beletettem:

img_5646.JPG

Ekkor a párom teljes lelki nyugalommal azt kérdezte: Hol a kihűlt tejbegríz?

Mire én halkan elkezdtem kiabálni, hogy "azt hittem, ez a nyomorult még kelni fog!!". Aztán rájöttem, hogy nem, nem kell keleszteni. 

Gyorsan megfőztem a tejbegrízt: a tejbe beletesszük a cukrot, ki amennyire édesen szereti, beleöntjük a grízt, és főzzük, amíg fel nem forr. Kislángon, hogy egy örökkévalóságnak érezzük. Ha túl sűrű, tegyünk hozzá még tejet.

Ezt követően fújtam, és kevertem, és fújtam, és kevertem, és mikor meguntam, ráöntöttem a tepsiben lévő tésztára:

img_6639.JPG

Elterítjük, és jöhet rá a lekvár. Abban a bizonyos bútoráruházban vásárolt lekvárunk volt éppen itthon, méghozzá áfonya. Konkrétan vörös áfonya dzsem. Szóval az a tömörebb fajta, nem folyós.

img_6643.JPG

KEVÉS! Többet tegyünk rá, mint a képen! :)

Már csak a ráöntendő cuccot kell összekeverni. 

fullsizerender_5.jpg

fullsizerender_1_2.jpg

Öntsük rá, lehetőleg mindenhova, akkor a család a szélét is meg fogja enni a sütinek. Bocs, lepénynek.

img_6645.JPG

Nem túl vonzó látvány. És még nőni fog. Akkor sem lesz túl vonzó. :)

180 fokon süssük 45 percig. Alsó-felső sütés. Végül beleszúrtam egy villát, mert a szurkálótűm eltört. (Hagyjuk.) 

De a villa nem vált be, mert a teteje ragacsos marad kicsit, úgyhogy beleszúrtam csak alul, a tésztába. Oldalról. Miután az nem ragadt rá, késznek nyilvánítottam.

img_6646.JPG

Ott látható a villa nyoma, és a jobb sarokban alul is picit, ahol a tésztába szúrtam. 

És épp azt a sarkát fotóztam le.

img_6651.JPG

Mondjuk összesen egy óra munka, plusz a sütés. Ismét végiggondoltam, és majdnem végigexceleztem, mennyibe kerül, de végül csak azt mondanám, nem sokba. Viszont nagyon laktató, kifejezetten "tömős". Vacsorára is megfelel. 

Jó étvágyat! :) 

UI: A receptet a TV Paprikán láttam. Természetesen nem volt nálam semmi, hogy felírjam a pontos receptet, úgyhogy saccolós lett - de a fenti recept azokat a mennyiségeket tartalmazza, amennyit én tettem bele. 

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr988523828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naros09 2021.01.23. 18:12:49

Szia!
Most láttam a TV Paprikában, ott nem tettek rá (bele) lekvárt, viszont a grízbe 1 citrom reszelt héját, és van.cukrot.A tejfölbe kevertek olajat is. Én majd vajat fogok. Holnap meg kell sütnöm, azóta kerestem ezt a receptet (kb. 1 év) mióta először láttam.Most véletlenül (reklám volt a másikon) kapcsoltam oda.
És ott dagasztották kézzel, s 1 órát pihentették .Kíváncsi vagyok milyen lesz, fele adagot próbaképp, viszont maga a gríz, a tejfölös kutyulék annyi lesz, mert nagyon krémesre akarom, állítólag olyan, mintha krém lenne. Üdv. Gratulálok, jól néz ki.
süti beállítások módosítása