Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

Egyetlen szép, negyvenhat ronda, mi az?

2016. február 24. - Márpedigfőzök

Nekiálltam túróstáskát sütni. Mert miért ne valami állati macerással kezdjük?!

Ezt a képet raktam ki a Facebook-ra, hadd' lássák, mennyire baromi jó vagyok:

img_5470.JPG

De nektek megmutatom, mennyire nem vagyok jó. Hátha nektek mind ilyen szépre sikerül...

Íme a hozzávalók:

2 dl tej

25gr élesztő

8dkg cukor

50dkg liszt

1 csipet só

3 tojássárgája

125ml olaj

Töltelék:

2 tojás

15dkg porcukor

50dkg túró 

 

Először mérjük ki az élesztőt, ami azért jó, mert 42gr az egész. Annak a fele 21gr (nem volt egy ilyen film?), tehát a felénél egy picit több kell:

turos1.jpg

Langyosítsunk meg 1dl tejet, miután beletettünk egy kanál cukrot, és elkevertük. Tegyük a mikróba 20 másodpercre a tejet. Én ezt elfelejtettem, és beletettem kapásból az élesztőt is.

(Ezt a "belemorzsolás" dolgot felejtsük el. Az élesztő puha. Hogy lehetne elmorzsolni?! Tépkedjük apró darabokra, és dobáljuk a tejbe. Ha teljesen összekentük a kezünket, akkor jó.)

turos2.jpg

 Mindegy, betettem élesztőstül a mikróba. Így is felfutott, igazán rendes volt...

turos6.jpg

Tegye fel a kezét, aki szerint gusztustalanul néz ki. Ugye?...

Ezután elővettem a nagykonyhagép, aki nélkül semmit nem tudnék a konyhában elvégezni, szóval az ő dagasztófejét. Így néz ki:

turos3.jpg

 A recept szerint tegyük a tálba a lisztet, annak a közepébe az élesztős tejet, majd az összes többi hozzávalót, és gyúrjuk össze. De nekem eszembejutott valahonnan a ködös múltból, hogy "először mindig keverjük habosra a tojást és a cukrot". Nem vezetnek ám meg engem ezek a receptek! Beletettem szépen a keverőtálba a tojást és a cukrot, és ügyesen bekapcsoltam. 

Semmi nem történt.

Öt perc dagasztás után:

turos4.jpg

...még mindig semmi nem történt. Úgyhogy fogtam, és beleöntöttem a tejet is.

turos5.jpg

Jajj de szép!!! Végre kevert rajta!! 

Itt aztán meguntam, és beletettem a lisztet, az élesztős tejet, és minden egyéb hozzávalót. Aztán adj' neki! Nagykonyhagép ON.

turos7.jpg

 Szépen ráragadt a dagasztófejre. 

Sajnos, kénytelen voltam kézzel megfogni. Kettőt gyúrtam rajta, és betettem a kelesztőtálba.

turos8.jpg

Ronda kis golyó lett. És azt hiszem, nem kellene ilyen réseknek lenni rajta. Mindenesetre ezután rátettem a kelesztőtálra a tetejét, majd a tálat a radiátorra. Hideg volt ugyan, mert épp nem ment a fűtés, de hátha a fűtőtest gondolatára is megkel.

Amíg várunk, 45-60 percet, elpakolhatjuk a konyhát, és megcsinálhatjuk a tölteléket: felverjük a tojásfehérjéket (egy kiskanálnyi cukor hozzáadásával talán nem őszülünk bele, amíg felverődnek), és összekeverjük a porcukorral és a túróval. A túrót törjük össze villával/nyomjuk át krumplinyomón/bármely egyéb fantáziadús módszerrel tegyük simábbá, finomabb lesz a töltelék. 

45 perccel később: megkelt.

turos9.jpg

Kinyújtottam a tésztát kb fél centi vastagra, jó sok liszten, majd levágtam egy papírt kb 8X8 centisre (vonalzó és olló jó, ha van otthon).

turos10.jpg

Ezután kiskéssel szép szabályos négyzetekre vágtam őket.

turos11.jpg

A matektanárom tuti megdicsérne! Főleg azért ott balközépen.

Ezután egy evőkanálnyit tettem mindegyik közepére. Kivéve, amelyik kicsit nagyobb lett, arra kicsit többet. Teljesen mindegy, mennyit teszünk, mert amikor megfogjuk a két-két szembenlévő sarkát, középre húzzuk, majd kicsit megtekerjük, úgyis elkezd kifolyni a töltelék.

turos14.jpg

Itt még olyan szépek voltak... De a sütőben még tovább nőnek.

Melegítsük be a sütőt 200 fokosra, légkeverés nélkül.

Amíg melegszik a sütő, egy evőkanél tejet keverjünk össze egy tojássárgájával, és kenjük meg a táskák tetejét ecsettel. Mindenhová le fog folyni róluk, de az nem probléma.

Végül, toljuk be őket a sütőbe, sütőpapíron, 25 percre.

turos15.jpg

Voilá! 

Tippek: 

- A töltelékbe, mint abszolút egészségtudatos konyhatündérek (?), tehetünk például eritritet is. Legalább kétszer annyit, mint amennyi a cukorból kellene, különben nem lesz elég édes. A tésztába NE tegyünk eritritet, mert nem kel meg.

- Kicsit jobban húzzuk össze a tésztát, hagyjunk többet, amit összecsippentünk, akkor nem jönnek annyira szét, mint nekem.

- Végül megszórhatjuk porcukorral.

- Gyerekek is segíthetnek: a tölteléket összekeverni, négyzet alakú kivágóval a tésztából kivágni őket, vagy a tölteléket rájuk kanalazni.

Egy biztos: FINOM. 

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr478413362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LiBaSz 2016.02.25. 20:40:54

High-tech dagasztó! Fiú-e vagy Lány-e vagy! Mindegy, ügyes :) .

Márpedigfőzök 2016.02.26. 15:58:58

Hát, sok tesztoszteronnal nem rendelkezem ;)
Köszönöm :)

CsakEzert 2016.02.29. 16:22:18

Kedvet kaptam hozzá, de nekem kivétel nélkül szétnyílt, úgyhogy legközelebb valami más origami figurát találok ki hozzá + talán kicsit kevesebb olajat.
Azért az egyszerűsége tényleg nagyon jó.

Márpedigfőzök 2016.03.01. 09:37:19

Örülök, hogy megsütötted! Köszönöm a visszajelzést!
Nekem is szétnyíltak. Kevesebb töltelékkel viszont nem olyan finom, szerintem. :)
Lehet, valami piramist kéne formázni inkább... Vagy trójai lovat... Esetleg tojást.
süti beállítások módosítása