Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

Káposztás hiszti

Káposztás lángos, aminek nem sok köze van a lángoshoz, amúgy...

2016. április 29. - Márpedigfőzök

Minden összejött ezzel a nyamvadt káposztás lángossal: a reszelő nem volt jó, az élesztő lejárt, a liszt kevés lett... De már annyira régen kinéztem ezt a receptet, és olyan marhára akartam lángost sütni - nem tudom, miért, hátha előbb nyár lesz, vagy ilyesmi. Szóval megsütöttem, nagy hiszti közepette.

img_7516.JPG

Pedig nem egy nagy történet. Végy 50 dkg káposztát. Reszeld le. Mit írnak? "A káposztareszelőn." Haha, az mégis melyik?! Nekiálltam a kislyukún, a sajtreszelőn. Nem volt nyerő: szálaira bomlott, és elakadt benne még a nagykonyhagép hiperszuper darálója is, merthogy ugye én aztán neki nem állok kézzel reszelgetni. Cseréltem a kicsit nagyobb lyukúra:

img_7489.JPG

Ezzel sikerült ledarálni:

img_7491.JPG

Majdan besózzuk, és állni hagyjuk félórát.

Addig összekeverünk 3dkg élesztőt 2 evőkanál liszttel (én 5dkg-ot használtam), felöntjük 2dl langyos vízzel, és letakarva meleg helyre tesszük futni, 30 percre.

img_7492.JPG

Háááááááát.... Feöntöttem vízzel, és arra gondoltam: ebből soha, de soha nem lesz normális felfutott élesztő, pláne hogy 3 napja le is járt. Tévedtem.

img_7495.JPG

A káposztát, míg élesztő után futkostam, egy órát hagytam állni egyébként. Lényeg, hogy utána kicsavarjuk belőle a vizet, amit engedett, és két evőkanál olajon pirítjuk. "Amíg elveszíti zöld színét." Már elnézést, de ez eredetileg is sárga volt. 

Mindenesetre addig pirítottam, amíg itt-ott barna nem lett.

img_7493.JPG

Megszórtam őrölt feketeborssal, és hagytam kihűlni.

Ha kihűlt, összekeverjük ezeket a dolgokat: 50dkg liszt, egy csapott evőkanál só, a kovász és a káposzta. És még egy deci víz. És dagasszuk.

img_7498.JPG

Az enyém azért ilyen barna, mert az 50-ből 30dkg teljes kiőrlésű liszt került bele, hogy tökegészségesek legyünk, és ne menjen fel a cukrunk, na és a fehérlisztből összevissza 20 deka volt otthon, meg egy pici.

Egy óra alatt megkelt. Nem óriásira, de azért kétszer akkora lett, mint volt.

img_7499.JPG

Úgy néz ki, mint valami rozscipó. :)

Kinyújtjuk, jó ragacsos, úgyhogy liszt kelleni fog hozzá bőven, kb egy centi vastagra, és kb tíz centi átmérőjű korongokat vagdosunk ki belőle.

img_7501_1.JPG

A kis tálka volt a kivágóeszköz.

img_7510.JPG

12 db lesz összesen.

img_7503.JPG

Majdan még 30 percig hagyjuk őket ébredezni. Még dagibbak lesznek. Én kettőt azonnal kisütöttem, mert farkaséhes voltam, a többi még másfél órát kelt a deszkán, mert el kellett mennem otthonról.

Forró olajba tesszük, és pár perc alatt megsülnek. Ez a méret azért tuti, mert max 2db fér a lábosba. Úgyhogy szaggathatjuk kisebbekre is.

img_7506.JPG

Egyébként még vizes kézzel ki kéne húzogatni, vagy szét, mint egy rendes lángost. Hát, nekem elszakadt. Pihentetés előtt is, után is. Úgyhogy nem húzogattam őket semerre.

img_7508.JPG

Íme, az első darab. Odaégett. És gonosz is lett:

img_7507.JPG

Az a jó a teljes kiőrlésűben, hogy az embernek gőze nincs, mikor van kész.

Belülről amúgy ilyen:

img_7509.JPG

A többit már nem égettem oda, ahogy sötétedni kezdtek, megfordítottam, majd kivettem őket. 

img_7514.JPG

Tejföllel és sajttal tökéletes volt. Még a végén újra megcsinálom... Majd egyszer... 

img_7512.JPG

 Jó étvágyat! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr748671184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása