Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

Füstölt süti, avagy kigyulladt a sütő

Almás charlotte 1.0. Isteni!!

2016. március 30. - Márpedigfőzök

Ennél a szegény apple charlotte-nál mindent elrontottam. Nagyon rendes tőle, hogy finom lett...img_6708.JPG

Egy pár apple charlotte receptet végigolvastam, és kiválasztottam a legegyszerűbbnek tűnőt... és még ezt is sikerült majdnem teljesen elszúrnom.

Kenyér, almával. Ősi "recept". Ha még nem etted, próbáld ki.

Nnah, kell hozzá 

450gr alma

kb 6 szelet kenyér

1 ek cukor

110gr vaj

1 tojássárgája.

Kiválasztottam néhány almát, méricskélés nélkül. (Gőzöm sincs, milyen almák, csak a Starking-et ismerem fel.)

img_6682.JPG

Meghámoztam, össze-vissza felvágtam (lefaragtam a csutkáról), és beletettem egy lábosba. Rá az evőkanál cukor, és 25gr vaj. Melegíteni kezdtem, majd eszembe jutott, hogy kellett volna engedni rá egy kis vizet. Úgyhogy leöntöttem egy deci vízzel.

img_6683.JPG

Fővögetett, kevergettem,

img_6684.JPG

azután mikor megpuhultak, leturmixoltam:

img_6686.JPG

Eddig minden szupertuti volt.

Ezek után mikrózgattam a többi vajat, és a héj nélküli kenyérszeleteket beletunkoltam, mintha bundáskenyér lenne belőlük. Jó sok vajat beszívott persze. Azután kibéleltem vele a legkisebb jénait, nagyméretű szuflétál híján. Merthogy azt írta a recept. Beleöntöttem az almaszószt. Egy kicsi maradt, azt bekanalaztam, és tök egészségesnek éreztem magam. 

img_6702.JPG

Azok a sárgás foltok ott a kenyéren, na az a vaj. A recept szerint MINDENHOL legyen vajas.

Végül rátettem a tetejére a maradék 2 szeletet:

img_6703.JPG

Ezek után "tegyünk rá egy nehéz, hőálló edényt". Na bakker. Rányomtam a jénai tetejét, fejjel lefelé.

img_6704.JPG

Rátettem ám egy nehéz kerámiatálat is, csakhogy a szélén akkor sem zárt a fedél körben. Maradt egy centi rés.

Végül, hosszas rápakolászás és lenyomkodás után feladtam. Megfordítottam a tetejét, "jó lesz az úgy".

img_6705.JPG

Tiszta ragacs lett a vajaskenyértől. Vagy vajas kenyértől.

Betettem 200 fokra a sütőbe, rácsra, 30 percre. Azonnal eszembe jutott, hogy az almaszószba bele kellett volna keverni a tojássárgáját is, de már nem szedtem szét.

20 perc elteltével füstszagot éreztem. Ránéztem: a sütőben terjengett a füst. Kisebb pánikba estem, ezért nem fotóztam le. Viszont bent hagyni sem mertem, úgyhogy kivettem:

img_6706.JPG

Az almás-vajas lé kiforrt a jénai tetején, és szépen lecsöpögött a sütő aljára, majd vélhetően meggyulladt. Ugyanis szép lyuk lett a sütő aljában... Mínusz egy négyzetcentiméter zománc... Szóval, tegyetek alá egy tepsit, vagy legalábbis alufóliát. Vagy valóban nehezéket a tetejére.

És ezek után várni kellett volna még vele vagy 6 órát, de persze én kiborítottam:

img_6709.JPG

Lásd az első képet is. Olyan, mint egy jól megtermett zsömle. 

És fel is vágtam, azt se' kellett volna.

img_6710.JPG

Szétcsúszik.

Viszont az íze...!

img_6713.JPG

Egy kis vaníliafagyit elviselne, ha már nincs türelmünk, együk meg forrón, úgy menne hozzá.

Nekem baromira ízlett. De ez az 1.0 verzió. Hamarosan megcsinálom még egyszer - tojássárgájával, füstölő sütő nélkül, megvárva, míg kihűl. Megírom majd, milyen lett. :)

img_6715.JPG

Jó étvágyat! :)

UI: Ha úgy vesszük, vacsorának is beillik. Csak alma, vaj és kenyér, na meg egy evőkanál cukor...

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr758545776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása