Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

Kicsit egészséges, sajtos kifli

Sörkifli, némi tönköllyel.

2016. április 23. - Márpedigfőzök

Miért sörkifli ez? Sörhöz kell enni? Ez olyan, mint a sörkorcsolya... Azt se' értettem soha. 

img_7240.JPG

Imádjuk, amúgy. 

Először is, 3 dl tejbe belekeverünk egy ek. cukrot, meglangyosítjuk mondjuk a mikróban, beleteszünk 2-3 ek. tejfölt és 5 dkg élesztőt, majd lefedjük. (Én ismét 42 gr-os élesztőt használtam, mindig ilyen van itthon.)

Bazi jól felfut:

img_7217.JPG

Közben összekeverjük a többi hozzávalót:

50 dkg liszt

1 tojás

1 csapott ek. só - legalább ennyi legyen! Különben sótlan lesz, és az szörnyű... Első kézből tudom. :) 

1,5dl olaj (vagy vaj, margarin).

Persze a tejes élesztő nélkül semmire nem megyünk:

img_7215.JPG

Hozzáöntjük a tejes keveréket is, és dagasztjuk. Rugalmas tésztát kellene kapnunk - nem kapunk. Beletettem mind a fél kiló lisztet, és még mindig nem állt össze sehogy sem. Viszont a liszt pont elfogyott, és nem volt kedvem másikat bontani - de a tönkölyliszt nyitva volt, úgyhogy abból tettem még bele 10 dekát. Így sem lett jó, még kb. 5 dkg belement. No akkor már elkezdett összeállni, de végül kivettem a tálból, és kicsit gyúrtam rajta. (Nem úsztam meg.)

Íme:

img_7224.JPG

A sütőt melegítettem kb. 5 percig 50 fokra bekapcsolva, azután kikapcsoltam, abba tettem a tésztát a kelesztőtálban. Egy teljes órára.

Belenéztem:

img_7227.JPG

Hűha...

img_7230.JPG

Ez aztán megkelt...

Kivesszük - persze összeesik, és 4 részre vágjuk.

img_7232.JPG

Minden részt kinyújtunk kb fél centi vastagra, és kerekre.

img_7233.JPG

Ugye, milyen kerek? Majdan 8 cikkre vágjuk. Én speciel a pizzavágóval tettem ezt. És jó matekosok kiszámolhatják, hogy 32db kifli lesz. De lehetnek kisebbek is, ez a méret olyan 3 falatnyi.

img_7235.JPG

Szép, egyenletes méretűek lettek. :)

Ráhelyezünk egy darab sajtot - mi a füstöltet szeretjük a legjobban hozzá, de az egyik részébe most trappistát tettem. Az alábbinál JÓVAL nagyobb darab sajtot tegyünk bele, ez így szinte elveszett a kifliben. Pedig valamelyikből még ki is folyt - érthetetlen...

img_7236.JPG

Feltekerjük, lásd első kép. 

Megszórhatjuk reszelt sajttal, lenmaggal, szezámmaggal, bármivel. Előtte kenjük meg villával felvert tojással, és sütőpapíron mehetnek a sütőbe.

img_7245.JPG

200 fokon "aranybarnára" sütjük. 

img_7255_1.JPG

Jó étvágyat!

img_7248_1.JPG

Megjegyzés: ha nincs otthon sok sajt, a belsejét kenjük meg olvasztott vajjal, és csak a tetejére reszeljünk sajtot. 

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr58650546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása