Márpedig főzök!

Márpedig főzök!

A nyakonöntött karfiol

Egyszerű. Gyors. Olcsó. Vega. :D

2016. április 22. - Márpedigfőzök

img_7205.JPG

Amikor semmi kedvem hússal szórakozni, levest főzögetni, és egy percem nincs sütit sütni... Akkor érkezik az öntött karfiol. 4-ből 3-an megesszük, ez már valami.

Fogunk 1kg karfiolt, szétszedjük legalább nagyjából, megmossuk, és feltesszük főni sós vízben. Az én karfiolom gigantikus volt, majdnem 2kg, úgyhogy kábéra leszedtem a 3/4-ét.

img_7198.JPG

Legalább félórát fő. Villával piszkálgassuk, szurkáljuk, ha puha, akkor jó.

Közben 5dkg vajon (szóval kb. 3 evőkanálnyin) pirítsunk meg 20dkg zsemlemorzsát. Amikor hirtelen színt vált az alsó része, akkor már jó, a következő másodpercben odaég.

img_7200.JPG

Ezután keverjük össze a következőket egy tálban, kis habverővel:

1 nagy pohár natúr joghurt, 1 kis pohár tejföl, 3 tojás, két csipet só és egy kevés őrölt szerecsendió.

img_7199.JPG

Vajazzunk ki egy nagyobb és mélyebb típusú tepsit, és tegyük rá a megfőtt karfiolt. Mivel én elég nagy darabokban főztem meg, mikor kivettem őket a vízből, kissé összetörtem, hogy jobban kitöltse a tepsit. Ez legalább 45X25 centis.

img_7201.JPG

Én megsóztam itt a karfiolt, biztos, ami biztos. Csak úgy nagyjából "meghintettem".

Szórjuk meg a zsemlemorzsával:

img_7202.JPG

Majd öntsük rá szépen lassan a tejfölös keveréket (bármit csinálunk, nem fogja elfedni, úgyhogy megpróbálhatjuk kisebb tepsiben is):

img_7203.JPG

Majdan reszeljünk rá sajtot, én trappistát reszeltem, méghozzá a nagylyukú reszelőn, mondván úgyis megpirul:

img_7204.JPG

Maga a tökély, 200 fokra betoljuk a sütőbe, és 25 perc múlva kivesszük. Esetleg maradhat még, ha rendesen meg akarjuk pirítani a sajtot rajta. 30 perc után:

img_7207.JPG

Jó étvágyat! :) 

img_7212.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://marpedigfozok.blog.hu/api/trackback/id/tr248650384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása